Henkilötietolaki (523/99) 10 §, Laatimispäivä 5.11.2020
1.1. Rekisterinpitäjä
Autopesula Pesulasi Oy
1.2. Rekisteriasioista vastaava
Pesulasi Ville Taskinen
K Citymarket Koivukylä
Ojalehdonkuja 1
Puhelinnumero: 0458779127
Sähköposti:
1.3. Rekisterin nimi
Pesulasi-verkkokaupan käyttäjärekisteri.
1.4. Henkilötietojen käsittelyn tarkoitus (rekisterin käyttötarkoitus)
Pesulasi verkkokaupan käyttäjärekisteriin tallennettuja henkilötietoja käytetään asiakassuhteiden hoitamiseen, yhteydenottojen hoitamiseksi, markkinointitarkoituksiin sekä muihin verkkopalveluihin liittyviin tarkoituksiin.
1.5. Tietojen säilytysaika
Säilytämme tietoja vain tarvittavan ajan. Asiakkaan tilaustietoja säilytetään 10 vuotta ensimmäisestä tilauksesta. Asiakkaan ydintietoja säilytetään asiakkuuden voimassaolon ajan. Asiakaan on kirjauduttava kerran kuudessa (6) vuodessa verkkopalveluun, jotta asiakastili voidaan katsoa aktiiviseksi. Tilit joille ei kirjauduta vähintään kerran kuudessa vuodessa, katsotaan tarpeettomiksi ja poistetaan automaattisesti verkkopalvelusta. Asiakas voi myös milloin tahansa pyytää poistamaan asiakastilinsä Autopesula Pesulasi Oy:ltä.
1.6. Rekisterin tietosisältö
Rekisteriin kerätään rekisteröidyistä perustietoja, kuten:
- asiakkaan nimi
- auton merkki
- auton rekisterinumero
- osoite
- puhelinnumero
- sähköposti
1.7. Säännönmukaiset tietolähteet
Rekisteröimme verkkokaupan käyttäjästä vain ne tiedot, jotka käyttäjä itse ilmoittaa verkkosivustoa käyttäessään.
1.8. Säännönmukaiset tietojen luovutukset ja tietojen siirto EU:n tai Euroopan talousalueen ulkopuolelle
Ei säännönmukaisia tietojen luovutuksia kolmansille osapuolille. Ei tietojen luovutuksia EU:n tai ETA:n ulkopuolelle.
1.9. Rekisterin suojauksen periaatteet
Pesulasi-verkkokaupan käyttäjärekisterin tiedot on tallennettu rekisterinpitäjän järjestelmään, joka on suojattu käyttöjärjestelmän suojausohjelmiston avulla. Järjestelmään sisäänpääsy edellyttää käyttäjätunnuksen ja salasanan syöttämistä. Järjestelmä on myös suojattu palomuurein ja muiden teknisten keinojen avulla. Järjestelmään tallennettuihin rekisterin sisältämiin tietoihin pääsevät ja niitä ovat oikeutettuja käyttämään vain tietyt, ennalta määritellyt yrityksen työntekijät. Rekisterin sisältämät tiedot sijaitsevat lukituissa ja vartioiduissa tiloissa.
1.10. Rekisteröidyn kielto-oikeus
Rekisteröidyllä on oikeus kieltää rekisterinpitäjää käsittelemästä häntä itseään koskevia tietoja suoramainontaa, etämyyntiä ja muuta suoramarkkinointia sekä markkina- ja mielipidetutkimusta samoin kuin henkilömatrikkelia ja sukututkimusta varten. Kielto tulee tehdä kirjallisesti ja osoittaa rekisteriasioista vastaavalle henkilöille.
1.11. Rekisteröidyn tarkastus-oikeus
Rekisteröidyllä on oikeus tarkastaa rekisteriin tallennetut itseään koskevat tiedot ja saada niistä kopiot. Tarkastuspyyntö tulee tehdä kirjallisesti ja osoittaa rekisteriasioista vastaavalle henkilölle.
1.12. Tiedon korjaaminen
Pesulasi oikaisee, poistaa tai täydentää rekisterissä olevan, käsittelyn tarkoituksen kannalta virheellisen, tarpeettoman, puutteellisen tai vanhentuneen henkilötiedon oma-aloitteisesti tai rekisteröidyn vaatimuksesta. Rekisteröidyn tulee ottaa yhteyttä rekisterinpitäjän rekisteriasioista vastaavaan henkilöön tiedon korjaamiseksi.
2.0. Tekoäly verkkosivuilla
Tällä verkkosivustolla käytetään Aisti-tekoälyavustajaa, joka auttaa kävijöitä löytämään tietoa ja ottamaan yhteyttä yritykseen. Keskustelut voivat tallentua palvelun kehittämistä ja yhteydenottoa varten. Aisti voi käsitellä henkilötietoja, kuten nimi, sähköpostiosoite, puhelinnumero, yrityksen nimi ja keskustelussa annetut tiedot, kun käyttäjä itse niitä syöttää tai ne tunnistetaan teknisesti (esimerkiksi IP-osoitteeseen perustuva yritystunnistus B2B-käytössä).
Aisti kuuluu vähäriskisiin tekoälyjärjestelmiin tekoälysäädöksen (EU AI Act) mukaisesti. Aisti ei tee automatisoituja päätöksiä, jotka vaikuttaisivat käyttäjän oikeuksiin tai asemaan. Käyttäjälle ilmoitetaan AI Actin mukaisesti, että hän on vuorovaikutuksessa tekoälyjärjestelmän kanssa, ja käsittely on rajattua ja läpinäkyvää.
Tietoja käsitellään seuraaviin tarkoituksiin: käyttäjän yhteydenottopyyntöihin vastaaminen, asiakassuhteen hoitaminen, palvelun ja käyttökokemuksen kehittäminen sekä liidien tunnistaminen B2B-myyntiä varten. Käsittelyn oikeusperuste on sopimus tai sitä edeltävät toimenpiteet, rekisterinpitäjän oikeutettu etu (esimerkiksi asiakassuhteen ylläpito ja B2B-markkinointi) sekä mahdollinen suostumus silloin, kun tietoja käytetään kuluttajamarkkinointiin.